Третя шкільна чверть-найдовша
та найважча. Як же убезпечити на цей час дитину від хвороб?
Саме в березні,коли на вулиці
теплішає,яскравіше світить сонце,чимало дітей починають хворіти. Найчастіше-від
перевтоми. Лікарі називають це синдромом третьої чверті:прокидатися
вранці,вчитися в школі вже несила. Так і хочеться захворіти,щоб відпочивати,нічого
не робити,а батьки нехай метушаться навколо й жаліють. Що ж,у дитячого
організму свої хитрощі,а в батьків-свої,які й допоможуть нам упоратися з цим
синдромом.
Хитрість перша: враховувати
тижневі біоритми. Найбільша втома спостерігається в дітей у четвер. У тих
школах,де грамотно складають розклад,у цей день-найлегші уроки,а пояснень
нового матеріалу й контрольних зазвичай не буває. Отож,якщо дитині зовсім
несила вчитися,дозвольте їй раз-другий пропустити уроки саме в цей день тижня.
Але якщо дитина залишилася
вдома,то це ще не означає,що їй можна весь день лежати перед телевізором або
гратися за комп’ютером. Нехай гарненько виспиться й погуляє(прогулювати так
прогулювати!). Добре в цей додатковий вихідний піти в басейн,фітнес-клуб або
провести день у русі на повітрі. Совість нехай вас не мучить-зрештою,цей «день
свободи» заощадить і вам,і дитині чимало сил і часу надалі.
До речі,за один день пропуску
медичної довідки в школі не вимагають,достатньо пояснювальної записки від
батьків.
Хитрість друга: не перевантажувати голову. Ніхто не
заперечує,що дитина ходить до школи для того,щоб розумово розвиватися. Але якщо
ви бачите,що дитина втомилася,постарайтеся хоча б на годинку відкласти
додаткові заняття іноземними мовами,математикою,шахами тощо. Не лайте сина або
доньку за погані оцінки,абияк зроблені уроки. Відпочине-наздожене.
Хитрість
третя: більше спати
й рухатися. Фізіологи стверджують, що школяреві простіше впоратися з навчальним
навантаженням,якщо він багато рухається. Подивіться,чи залишається в дитини час
на активний відпочинок-прогулянки, заняття спортом або танцями.
Пройти,пробігти,прострибати учень молодших і середніх класів має близько 7 км
за день. Гуляти бажано 3 години(!) на день. Не виходить у будні? Виїдьте за
місто у вихідні. І зверніть увагу на те,скільки ваш нащадок спить. На
відновлення сил йому потрібно не менше 9-10 годин! Тому жодних уроків після
опівночі,розбором «Чому знову не прибрано в кімнаті?» тощо. Побережіть нерви
дитячі і свої. Тим більше,що ваші терпіння й поблажливість будуть відплачені
сторицею.
Хитрість
четверта: скласти
«антистресове» меню. Саме в цей час особливо важливо,щоб дитина не сиділа на
одних чипсах,навіть якщо вони й дуже подобаються їй. Простежте,щоб за день ваш школярик
з’їдав не менше 300г овочів і фруктів,давайте йому свіжоприготовлені
соки,напувайте вітамінами. М’ясо й риба так само потрібні-білки стимулюють
роботу мозку(якщо не любить рибу,спробуйте замінити її
морепродуктами-наприклад,креветками). Не забувайте про кефір,сири,натуральні
йогурти,цільнозернові каші й подовий хліб. А ось солодку випічку обмежте,не
навантажуйте печінку й підшлункову залозу,це знижує й без того ослаблений
втомою імунітет.
Хитрість п’ята: контролювати
артеріальний тиск. У деяких дітей,частіше в дівчаток,він може піднятися через
перевантаження. Норма верхнього показника для молодшого школяра-80-100мм рт.ст.
При підвищеному тиску навчальні навантаження слід терміново знизити й більше
гуляти. При зниженому, окрім цих рекомендацій, дитині можна давати вранці
кілька крапель настоянки лимоннику, женьшеню або елеутерококу.
Хитрість
шоста: напувати
гліцином. При підвищеній стомлюваності можна пропити курс гліцину: по таблетці
вранці і ввечері впродовж 25 днів. Це амінокислота, яка утворюється в клітинах
головного й спинного мозку. Її багато витрачається при інтенсивних розумових
навантаженнях. Гліцин допоможе концентрувати увагу, поліпшить пам’ять, знизить
дратівливість.
У
школяра наявний синдром третьої чверті, якщо він:
довго не може заснути ввечері,а вранці його
важко розбудити;
став плаксивий і вразливий або надмірно
рухливий,збуджений;
погано їсть;
щойно впоравшись із черговою застудою, знову
хворіє.