Поради учням



1. Поведінка на дорозі.
      Дорога – це завжди небезпека. Не грайся поблизу проїжджої частини.
      Не катайся на велосипеді, скейті, скутері на проїжджій частині дороги. Виконуй правила дорожнього руху.
       Ніколи не ходи по краю тротуару.
       Запам’ятай: якщо ти бачиш автомобіль, який гальмує неподалік від тебе, то відійди від нього якнайдалі й у жодному випадку не сідай до незнайомого водія.
        Якщо водій виявився наполегливий, підійди до будь-якого будинку, помахай рукою і поклич «маму» чи «тата».   
2. Небезпечні пустощі.
        Не чіпай в жодному разі пігулки чи інші незнайомі речі.
        Не ковтай і не грайся з дрібними предметами.
        Не грайся з патронами та іншими вибуховими предметами; не    
         розпалюй вогнище і не кидай в нього ніяких предметів.
        Не грайся з піротехнікою.
        Запам’ятай: не можна засовувати в розетки сторонні предмети.
        Не вмикай газ, не грайся з сірниками.
        Під час гри не використовуй гострі та інші небезпечні предмети.

3. Безпека в громадському місці.
         Коли їдеш в громадському транспорті або йдеш до крамниці не тримай мобільний телефон чи гаманець у кишені, де їх легко дістане злочинець.
         Не рахуй гроші в людному місці, навіть якщо тобі здається, що на тебе ніхто не дивиться.
          Не клади всі гроші разом.
          Не гуляй на вулиці пізно ввечері ( в літній період після 22.00 годин, взимку після 18.00 ). Батьки або рідні дорослі люди повинні зустрічати дитину з навчальних та позашкільних занять.

4. Дитина вдома одна.
        Ніколи не відчиняй двері, не спитавши хто прийшов.
        Не відчиняй двері на відповідь: «Це я!», попроси гостя назватися.
        У випадку, якщо непроханий гість просить зробити телефонний дзвінок, нехай назве номер, сам зателефонуй і скажи йому, що тобі відповіли.

 5. Попередження щодо надмірного захоплення переглядом телепередач та заняттями на комп’ютері.
             Перегляд телепередач понад 3 годин на день викликає у дітей стійкі симптоми нервового та психічного розладу, виснаження нервової системи.
             Запам’ятай: «голубий екран» впливає на погіршення зору та осанки.
             Під час занять на комп’ютері через кожну годину занять треба робити 15 хвилин гімнастику.  
             Заняття на комп’ютері викликає запалення очей, високий ступінь фізичного виснаження, нервове напруження,  залежність від віртуального світу глобальних мереж.

6. Попередження захворювання на гострі респіраторні інфекційні захворювання.
           Уникай контакту з особами, які мають прояви інфекції.
             Не відвідуй місця великого скупчення людей.
             Не забувай часто мити руки з милом, не торкайся очей, носа або рота немитими руками.
             Уникай обіймів, поцілунків, рукостискань.
             Прикривай ніс і рот при чханні або кашлі  носовою серветкою.
             При перших ознаках захворювання повідом про це батьків, 
              вчителя (вихователя) або іншу дорослу особу.
             При перших ознаках захворювання дитину потрібно покласти у ліжко і викликати лікаря; виділити індивідуальний посуд, рушник, предмети особистої гігієни.

              Батьки повинні негайно повідомити в навчально-виховний заклад про хворобу дитини або її госпіталізацію до лікарні. 

Наказ дітям (В.О. Сухомлинський)

1.  Батько й мати дали тобі життя для твого щастя. Не завдавай їм болю, образи, прикрощів, страждань.
2.    Все, що тобі дають батько й мати – це їхня праця, піт, втома. Умій поважати працю батьків.
3.    Найбільше щастя для матері й батька – твоя працьовитість, любов до науки, повага до старших. Якщо люди вважають тебе недоброю людиною – це велике горе для твоїх батьків.
4.    Любити батьків – означає приносити в дім мир і спокій.
5.    Твоя сім’я – це не тільки батько і мати, це й ви, діти. Це твоя поведінка, твої вчинки. Запитуй батька і матері дозволу на те, чого без них робити не можна, або ж безтактно.
6.     Справжня свобода сина й дочки – бути слухняними дітьми.
7.    Три нещастя є в людини: смерть, старість і лихі діти, говорить українська мудрість. Старість – невідворотна, смерть – невмолима, перед цими нещастями ніхто не зачинить двері свого жому. А від лихих дітей дім можна зберегти, як від вогню. І це залежить не тільки від батьків ваших, а й від вас самих.
8.  Бути хорошими дітьми означає – не допустити, щоб старість батька й матері була отруєна твоїми поганими вчинками. Вмій віддячувати батькам.
9.   Близько приймай до серця найважчі душевні муки батька й матері. Їхня хвороба – твоє горе, їхні невдачі, неприємності на роботі – твоя біда.
10. Вмій бути добрим у думках і почуттях. Бережи здоров’я батьків. Пам’ятай, що ранню старість і хвороби твоїм батькам приносить не тільки праця, втома і хвороби, а й сердечні хвилювання, переживання, тривоги, прикрощі.
11. Найбільше вражає батьків дитяча невдячність, байдужість сина чи доньки. Будьте ж чуйними й гідними своїх батьків!



Як надовго запам’ятати навчальний матеріал?

Виділяй, співвіднось і групуй матеріал – хто добре усвідомлює, той добре запам’ятовує і довго пам’ятає.
Якщо отримав завдання у вівторок, а відповідати потрібно в пятницю, не чекай четверга – вивчи одразу, а напередодні тільки повтори.
Завчай і повторюй невеличкі шматки ще доти, як матеріал почав забуватися.
Коли вчиш, записуй, малюй схеми, діаграми, таблиці - наочність краще запамятовується.
Якомога швидше, не чекаючи повного заучування, намагайся відтворити матеріал, закривши книгу.
Після математики – вчи читання, після української мовиінші предмети: память любить різноманітність.

Уява покращує пам’ять
Або як запам’ятати найбільше

Усе, що хочеш памятати, - уявляй! (Не уявляю – не памятаю)
Май на увазі: усе, що побачив, відчув, почув, - уже запамяталось.
Легко пригадується тільки те, що уявив.
Не думай словами – думай образами.
Не завчай, а уявляй що-небудь цікаве, що допоможе пригадати потрібну інформацію.


Правила поведінки на уроках

1. Учні зобов'язані приходити до школи за 10-15 хвилин до початку занять.

2. Заборонено перебувати в класах у верхньому одязі.

3. Одяг учнів має бути чистим і охайним та відповідати вимогам, викладеним у Статуті школи.

4. Учні входять до класу за дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.

5. Під час уроку не можна створювати галас, без дозволу підводитись, відвертати увагу інших учнів від уроку.

6. Заборонено виходити з класу без дозволу вчителя.

7. Урок закінчується тоді, коли вчитель оголосив про це. Тільки після цього учні можуть йти на перерву.

8. Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-яких заперечень.

9. Учень повинен дбайливо ставитися до своїх підручників та зошитів.

10. Учні зобов'язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.

11. Забороняється користуватися мобільним телефонами під час проведення уроків.

Правила поведінки під час перерви

1. Під час перерви учень зобов’язаний прибрати своє робоче місце й підготуватися до наступного уроку.

2. Під час перерви забороняється:
– бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях;
– штовхатися або грати у м’яча у приміщеннях, не пристосованих для цього;
– сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з’ясовувати стосунки за погані слова, битися.

3. У шкільній їдальні учні повинні виконувати вимоги вчителів, працівників їдальні та чергових і дотримуватися черги.

4. Заборонено перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.

5. Заборонено виносити їжу і напої за межі їдальні.


 Правила виконання домашнього завдання

1.      Чітко уяви і перевір по записах у зошиті, які необхідно виконати дії і якого потрібно досягти результату.
2.      Згадай зміст матеріалу, викладеного вчителем, поради щодо виконання завдання, знайди в підручнику, які потрібно застосувати, подивись у зошиті зразки роботи, виконаної у класі на уроці.
3.      Уяви, як виконуватимеш завдання.
4.      Якщо це задача чи вправа, то знайди в них спільне з виконаними на уроці, проаналізуй умови, склади план розв’язання, здійсни його.
5.      Якщо задано текст (для вивчення чи заучування), то читай його уважно, намагайся у всьому розібратися, зіставляй з рисунками, схемами, кресленнями, користуйся словником, наводь свої приклади.
6.      Читаючи текст, намагайся спочатку запам’ятати головне. Для цього виділи основні думки, поділи текст на частини і склади план.
7.      Те, що важко запам’ятовується, — дати, визначення, імена, формули, назви — випиши на поля зошита чи в окремий зошит, заучуй, згадуючи їх місце в тексті.
8.      Обов’язково перевір, чи досягнув потрібного результату.
9.      Якщо це була задача або вправа, то перевір результат розв’язання.
10.  Якщо засвоював текст, то закрий книгу, уяви основні думки й частини прочитаного, перекажи їх, перевір результат запам’ятовування.
11.  Коли контроль показав, що завдання виконати не вдалося, то потрібно повторити роботу, вишукуючи недоліки.
12.  Якщо не вдалося розв’язати задачу, знову проаналізуй умови, уточни зв’язок між тим, що дано, і тим, що вимагається, склади план розв’язання і знову виконай його.
13.  Якщо не запам’ятав текст, то читай його ще раз, звертаючи увагу на основні думки, їх зв’язок, їх місце в тексті. Повторюй текст по частинах, а потім повністю.