Дитяча
творчість завжди емоційно забарвлена, звернена до почуттів. Одним з
наймогутнішим джерел творчого натхнення дитини є природа. Саме творчість
допомагає любити природу всім серцем, перейматися її болем і захищати її.
Варто
використовувати такі прийоми організації словесної творчості на теми природи,
які активізують емоційно-образне осмислення учнями чуттєвих вражень,підсилюють
естетичну реакцію на об’єкти навколишнього, вдало екологізують дитячий
світогляд.
Вивчаючи
предмети живої та неживої природи, слід знаходити образ, асоціацію, в основі
яких лежить чуттєвий досвід.
Вгадай колір слова
Літо –
яскраве, різнокольорове.
Ніч –
чорна, блискуча.
Ромашка
– біла, снігова.
Відшукай цікаві слова
Круглі –
сонце, яблуко, медуза.
Колючі –
їжак, кактус, кропива.
Гострі –
бурулька, сосна, носоріг.
Такі
вправи пробуджують уяву, поступово наближують до оперування метафорою,
народжують естетичні почуття до природи.
Добери гарне слово
Сонце –
золота куля.
Хмарка –
човник.
Річка –
синя стрічка.
На що схоже
Сніжинка
– зірочка, квіточка.
Іній –
срібні голочки.
Веселка – місточок, рушничок.
Щоб
навчити дітей шанувати життя у природі можна готувати на уроках різні
театральні вистави. Так, при вивченні теми «Тварини» актори руками і мімікою
передають поведінку тварини у конкретній ситуації, глядачі повинні вгадати
тваринку у її дії, назвати прислів’я, приказку, загадку, прикмету про неї.
Вивчення
природи за допомогою театральних засобів сприяє розвитку спостережливості,
формуванню вміння оцінювати природні явища, шанувати народні традиції.