16 лютого 2015 р.

ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ТЕАТРАЛІЗАЦІЇ НА УРОКАХ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ «ПРИРОДОЗНАВСТВО»

Дитяча творчість завжди емоційно забарвлена, звернена до почуттів. Одним з наймогутнішим джерел творчого натхнення дитини є природа. Саме творчість допомагає любити природу всім серцем, перейматися її болем і захищати її.
Варто використовувати такі прийоми організації словесної творчості на теми природи, які активізують емоційно-образне осмислення учнями чуттєвих вражень,підсилюють естетичну реакцію на об’єкти навколишнього, вдало екологізують дитячий світогляд.
Вивчаючи предмети живої та неживої природи, слід знаходити образ, асоціацію, в основі яких лежить чуттєвий досвід.
Вгадай колір слова
Літо – яскраве, різнокольорове.
Ніч – чорна, блискуча.
Ромашка – біла, снігова.
Відшукай цікаві слова
Круглі – сонце, яблуко, медуза.
Колючі – їжак, кактус, кропива.
Гострі – бурулька, сосна, носоріг.
Такі вправи пробуджують уяву, поступово наближують до оперування метафорою, народжують естетичні почуття до природи.
Добери гарне слово
Сонце – золота куля.
Хмарка – човник.
Річка – синя стрічка.
На що схоже
Сніжинка – зірочка, квіточка.
Іній – срібні голочки.
Веселка – місточок, рушничок.  
Щоб навчити дітей шанувати життя у природі можна готувати на уроках різні театральні вистави. Так, при вивченні теми «Тварини» актори руками і мімікою передають поведінку тварини у конкретній ситуації, глядачі повинні вгадати тваринку у її дії, назвати прислів’я, приказку, загадку, прикмету про неї.
Вивчення природи за допомогою театральних засобів сприяє розвитку спостережливості, формуванню вміння оцінювати природні явища, шанувати народні традиції.