16 січня 2017 р.

ЩО ТАКЕ СИНДРОМ ТРЕТЬОЇ ЧВЕРТІ?

Третя шкільна чверть-найдовша та найважча. Як же убезпечити на цей час дитину від хвороб?
        Саме в березні,коли на вулиці теплішає,яскравіше світить сонце,чимало дітей починають хворіти. Найчастіше-від перевтоми. Лікарі називають це синдромом третьої чверті:прокидатися вранці,вчитися в школі вже несила. Так і хочеться захворіти,щоб відпочивати,нічого не робити,а батьки нехай метушаться навколо й жаліють. Що ж,у дитячого організму свої хитрощі,а в батьків-свої,які й допоможуть нам упоратися з цим синдромом.

   Хитрість перша: враховувати тижневі біоритми. Найбільша втома спостерігається в дітей у четвер. У тих школах,де грамотно складають розклад,у цей день-найлегші уроки,а пояснень нового матеріалу й контрольних зазвичай не буває. Отож,якщо дитині зовсім несила вчитися,дозвольте їй раз-другий пропустити уроки саме в цей день тижня.
        Але якщо дитина залишилася вдома,то це ще не означає,що їй можна весь день лежати перед телевізором або гратися за комп’ютером. Нехай гарненько виспиться й погуляє(прогулювати так прогулювати!). Добре в цей додатковий вихідний піти в басейн,фітнес-клуб або провести день у русі на повітрі. Совість нехай вас не мучить-зрештою,цей «день свободи» заощадить і вам,і дитині чимало сил і часу надалі.
        До речі,за один день пропуску медичної довідки в школі не вимагають,достатньо пояснювальної записки від батьків.
  Хитрість  друга: не перевантажувати голову. Ніхто не заперечує,що дитина ходить до школи для того,щоб розумово розвиватися. Але якщо ви бачите,що дитина втомилася,постарайтеся хоча б на годинку відкласти додаткові заняття іноземними мовами,математикою,шахами тощо. Не лайте сина або доньку за погані оцінки,абияк зроблені уроки. Відпочине-наздожене.
  Хитрість  третя: більше спати й рухатися. Фізіологи стверджують, що школяреві простіше впоратися з навчальним навантаженням,якщо він багато рухається. Подивіться,чи залишається в дитини час на активний відпочинок-прогулянки, заняття спортом або танцями. Пройти,пробігти,прострибати учень молодших і середніх класів має близько 7 км за день. Гуляти бажано 3 години(!) на день. Не виходить у будні? Виїдьте за місто у вихідні. І зверніть увагу на те,скільки ваш нащадок спить. На відновлення сил йому потрібно не менше 9-10 годин! Тому жодних уроків після опівночі,розбором «Чому знову не прибрано в кімнаті?» тощо. Побережіть нерви дитячі і свої. Тим більше,що ваші терпіння й поблажливість будуть відплачені сторицею.
  Хитрість  четверта: скласти «антистресове» меню. Саме в цей час особливо важливо,щоб дитина не сиділа на одних чипсах,навіть якщо вони й дуже подобаються їй. Простежте,щоб за день ваш школярик з’їдав не менше 300г овочів і фруктів,давайте йому свіжоприготовлені соки,напувайте вітамінами. М’ясо й риба так само потрібні-білки стимулюють роботу мозку(якщо не любить рибу,спробуйте замінити її морепродуктами-наприклад,креветками). Не забувайте про кефір,сири,натуральні йогурти,цільнозернові каші й подовий хліб. А ось солодку випічку обмежте,не навантажуйте печінку й підшлункову залозу,це знижує й без того ослаблений втомою імунітет.
   Хитрість   п’ята: контролювати артеріальний тиск. У деяких дітей,частіше в дівчаток,він може піднятися через перевантаження. Норма верхнього показника для молодшого школяра-80-100мм рт.ст. При підвищеному тиску навчальні навантаження слід терміново знизити й більше гуляти. При зниженому, окрім цих рекомендацій, дитині можна давати вранці кілька крапель настоянки лимоннику, женьшеню або елеутерококу.
    Хитрість  шоста: напувати гліцином. При підвищеній стомлюваності можна пропити курс гліцину: по таблетці вранці і ввечері впродовж 25 днів. Це амінокислота, яка утворюється в клітинах головного й спинного мозку. Її багато витрачається при інтенсивних розумових навантаженнях. Гліцин допоможе концентрувати увагу, поліпшить пам’ять, знизить дратівливість.
                   У школяра наявний синдром третьої чверті, якщо він:
*    довго не може заснути ввечері,а вранці його важко розбудити;
*    став плаксивий і вразливий або надмірно рухливий,збуджений;
*    погано їсть;

*    щойно впоравшись із черговою застудою, знову хворіє.