Третя
шкільна чверть-найдовша та найважча. Як же убезпечити на цей час дитину від
хвороб?
Саме в березні,коли на вулиці
теплішає,яскравіше світить сонце,чимало дітей починають хворіти. Найчастіше-від
перевтоми. Лікарі називають це синдромом третьої чверті:прокидатися
вранці,вчитися в школі вже несила. Так і хочеться захворіти,щоб
відпочивати,нічого не робити,а батьки нехай метушаться навколо й жаліють. Що
ж,у дитячого організму свої хитрощі,а в батьків-свої,які й допоможуть нам
упоратися з цим синдромом.
Хитрість перша: враховувати тижневі біоритми. Найбільша втома
спостерігається в дітей у четвер. У тих школах,де грамотно складають розклад,у
цей день-найлегші уроки,а пояснень нового матеріалу й контрольних зазвичай не
буває. Отож,якщо дитині зовсім несила вчитися,дозвольте їй раз-другий
пропустити уроки саме в цей день тижня.
Але якщо дитина залишилася вдома,то це
ще не означає,що їй можна весь день лежати перед телевізором або гратися за
комп’ютером. Нехай гарненько виспиться й погуляє(прогулювати так прогулювати!).
Добре в цей додатковий вихідний піти в басейн,фітнес-клуб або провести день у
русі на повітрі. Совість нехай вас не мучить-зрештою,цей «день свободи»
заощадить і вам,і дитині чимало сил і часу надалі.
До речі,за один день пропуску медичної
довідки в школі не вимагають,достатньо пояснювальної записки від батьків.
Хитрість
друга: не перевантажувати голову. Ніхто не заперечує,що дитина ходить до школи для
того,щоб розумово розвиватися. Але якщо ви бачите,що дитина
втомилася,постарайтеся хоча б на годинку відкласти додаткові заняття іноземними
мовами,математикою,шахами тощо. Не лайте сина або доньку за погані оцінки,абияк
зроблені уроки. Відпочине-наздожене.
Хитрість
третя: більше спати й рухатися. Фізіологи стверджують, що школяреві простіше
впоратися з навчальним навантаженням,якщо він багато рухається. Подивіться,чи
залишається в дитини час на активний відпочинок-прогулянки, заняття спортом або
танцями. Пройти,пробігти,прострибати учень молодших і середніх класів має
близько 7 км за день. Гуляти бажано 3 години(!) на день. Не виходить у будні?
Виїдьте за місто у вихідні. І зверніть увагу на те,скільки ваш нащадок спить.
На відновлення сил йому потрібно не менше 9-10 годин! Тому жодних уроків після
опівночі,розбором «Чому знову не прибрано в кімнаті?» тощо. Побережіть нерви
дитячі і свої. Тим більше,що ваші терпіння й поблажливість будуть відплачені
сторицею.
Хитрість
четверта: скласти «антистресове» меню. Саме в цей час особливо
важливо,щоб дитина не сиділа на одних чипсах,навіть якщо вони й дуже
подобаються їй. Простежте,щоб за день ваш школярик з’їдав не менше 300г овочів
і фруктів,давайте йому свіжоприготовлені соки,напувайте вітамінами. М’ясо й
риба так само потрібні-білки стимулюють роботу мозку(якщо не любить
рибу,спробуйте замінити її морепродуктами-наприклад,креветками). Не забувайте
про кефір,сири,натуральні йогурти,цільнозернові каші й подовий хліб. А ось
солодку випічку обмежте,не навантажуйте печінку й підшлункову залозу,це знижує
й без того ослаблений втомою імунітет.
Хитрість
п’ята: контролювати артеріальний тиск. У
деяких дітей,частіше в дівчаток,він може піднятися через перевантаження. Норма
верхнього показника для молодшого школяра-80-100мм рт.ст. При підвищеному тиску
навчальні навантаження слід терміново знизити й більше гуляти. При зниженому,
окрім цих рекомендацій, дитині можна давати вранці кілька крапель настоянки
лимоннику, женьшеню або елеутерококу.
Хитрість шоста: напувати
гліцином. При підвищеній стомлюваності можна пропити курс гліцину: по таблетці
вранці і ввечері впродовж 25 днів. Це амінокислота, яка утворюється в клітинах
головного й спинного мозку. Її багато витрачається при інтенсивних розумових
навантаженнях. Гліцин допоможе концентрувати увагу, поліпшить пам’ять, знизить
дратівливість.
У школяра наявний синдром третьої чверті,
якщо він:
довго не може заснути
ввечері,а вранці його важко розбудити;
став плаксивий і вразливий або
надмірно рухливий,збуджений;
погано їсть;
щойно впоравшись із черговою
застудою, знову хворіє.